COURSE INFORMATION
Course Title: ADMINISTRATIVE LAW II
Code Course Type Regular Semester Theory Practice Lab Credits ECTS
LAW 210 B 4 4 0 0 4 5
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) Dr. Heliona Miço hmico@epoka.edu.al
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: Dr. Heliona Miço hmico@epoka.edu.al , E hënë 13.30-15.30
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours:
Language: Albanian
Compulsory/Elective: Compulsory
Study program: (the study for which this course is offered) Integrated second cycle study program in Law
Classroom and Meeting Time: E hënë 09.40-13.30
Teaching Assistant(s) and Office Hours: Katerina Çela
Code of Ethics: Code of Ethics of EPOKA University
Regulation of EPOKA University "On Student Discipline"
Attendance Requirement: 75%
Course Description: Ky kurs studion parimet themelore të rolit administrative procedurale. Kuptimi i procedurës administrative në gjuhën shqipe, në krahasim me atë të vendeve të tjera do të adresohen në mënyrë që një kuptim më të mirë të procedurës administrative është pranuar. Kursi do të shqyrtojë se fazat e ndryshme të procedurës administrative dhe të rregullimit të detajuar ligjore të secilit. Procedurat specifike administrative të tilla si procedurat rregullatore administrative, procedurat Konfliktet Administrative / ato gjykimit, si dhe procedura kundërvajtje do të përbëjnë trupin bazë të kursit, ndërsa një fokus gjithashtu do të jepet në procedurën gjyqësore administrative, një proces i cili ka pësuar reforma të rëndësishme gjatë kohëve të fundit në Shqipëri. Kursi do të trajtojë shqyrtimin gjyqësor të proceseve administrative në vendet e tjera në këtë mënyrë nxënësit do të jenë të ekspozuara në mënyrë të rregullt në kuadër të një aspekt kaq të rëndësishëm lidhur me procesin administrativ. Lënda do të ketë të integruar dhe diskutime dhe debate në klasë lidhur me temat specifike kontemporane të lidhura me të drejtën administrative.
Course Objectives: Objektivat e lëndës së të drejtës administrative procedurale synojnë ta pajisin studentin me një kuptim gjithëpërfshirës të kuadrit ligjor që rregullon procedurat dhe veprimet e institucioneve administrative. Ky kurs ka për qëllim familjarizimin e studentëve me konceptin, natyrën dhe qëllimet e drejtës administrative procedurale dhe rregullat e veçanta të procedurës administrative, nxjerrja e aktit administrativ, elementët që lidhen me të, kërkesat e ligjshmërisë së aktit administrativ, mjetet ligjore administrative, ekzekutimin e aktit administrativ, si dhe procedurën e ndjekur në proceset e shqyrtimit administrativ dhe te shqyrtimit gjyqesor te konflikteve administrative. Lënda synon të njohë studentët me parimet dhe doktrinat themelore të së drejtës administrative, duke përfshirë delegimin e autoritetit tek agjencitë administrative, ndarjen e pushteteve dhe fushën e shqyrtimit gjyqësor mbi veprimet administrative.
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
1 1. Akti juridik me natyrë të përgjithshme: Nëpërmjet aktit juridik me natyrë të përgjithshme krijohen norma juridike, që mund të jenë të natyrës së përgjithshme ose të një natyre konkrete, të posaçme
2 2. Çfarë sjellin aktet administrative? Aktet administrative mund të krijijnë të drejta, priviligjem pushtete, përgjegjësi dhe detyra ose mund t’i ndryshojnë apo shuajnë ato.
3 3.Vendimi me karakter normativ, sipas këtij formulimi, është akti nënligjor që rregullon marrëdhënie të përcaktuara me ligj, duke vendosur rregulla te përgjithshme sjelljeje.
4 4.Vendimi me karakter individual, është akti nënligjor, që rregullon një marrëdhënie konkrete, ose që u drejtohet një ose disa subjekteve, individualisht të përcaktuara, të së drejtës.
5 5.Akt administrativ është çdo urdhër, vendim, apo veprim që merret nga autoriteti administrativ për rregullimin e një rasti të veęantë, ose rasteve të përgjithshme, në sferën e së drejtës publike.
6 6. Forma e aktit administrativ: Akti administrativ ka formë të shkruar në letër ose elektronike, verbale, ose çdo formë tjetër të përshtatshme.
7 7. Dispozitivi: Pjesë shumë e rëndësishme e aktit administrativ është dispozitivi, sepse nëpërmjet tij krijohet, ndryshohet ose shuhet marrëdhënia juridike konkrete për subjektet në akt. Dispozitivi përmban shprehjen e vullnetit të organit të administratës.
8 8. Akti administrativ absolutisht i pavlefshem: Kur vjen në kundërshtim të hapur dhe flagrant me një dispozitë urdhëruese të Kodit të Procedurës Administrative dhe legjislacionit në fuqi lidhur me: i) kompetencën e organit publik; ii) procedurën e nxjerrjes së tij; ose iii) formën ose elementë të tjerë të detyrueshëm të aktit.
9 9. Elementi juridik i një akti administrativ: Elementin juridik të aktit administrativ e përcakton fakti, nëse ky akt krijon ose shuan një marrëdhënie të caktuar juridike nëpërmjet vendosjes së normave të detyrueshme të sjelljes për subjektet të cilëve u drejtohet.
10 10. Veprimet materiale: Veprime materiale janë ato veprime të thjeshta për nga rëndësia, të cilat kryhen nga niveli më i ulët i punonjësve të administratës shtetërore, nëpërmjet të cilave sigurohen kushtet materiale për nëpunësit dhe për vetë organin e administrates.
COURSE OUTLINE
Week Topics
1 Koncepti për aktin administrativ (historia, përkufizimi, forma, qëllimi i aktit administrativ dhe arsyetimi i aktit administrativ. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq 15-40)
2 Veçoritë e aktit administrativ; akti administrativ si akt juridik; si akt i njëanshëm; efektshmëria ligjore e tij mbi personat e jashtëm, dallimi midis aktit administrativ dhe vendimit gjyqësor; (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq 41-73)
3 Klasifikimi i aktit administrativ; nisma për nxjerrjen e aktit administrativ, forma e shprehjes së vullnetit; efekti që sjell akti; karakteri i përmbajtjes së tij; emërtimet e akteve administrative sipas organeve. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq 74-104)
4 Veprimi tjetër administrativ (akti real); kuptimi dhe veçoritë e tij. Procedura administrative, përkufizimi i saj; palët në procedurë administrative; fillimi i procedudurës administrative; veprimet qe kryhen gjate procedurës administrative. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë. fq 105-135)
5 Parimet që duhet të respektohen gjatë procedurës administrative; përfundimi i procedurës administrative. Vendimi përfundimtar; tërheqja e kërkesës; braktisja; pamundësia në objekt ose qëllim; vdekja e palës, mbarimi i personit juridik; mospagimi i tarifave; miratimi ne heshtje. Fuqia juridike e aktit administrativ; nga nxjerrja e aktit administrativ deri tek hyrja në fuqi e aktit adminstrativ. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë. fq 136-180)
6 Ligjshmëria e aktit administrativ; kërkesat e ligjshmërisë së aktit; kompetenca (juridiksioni, delegimi, zëvendësimi, spostimi); procedura; përputhja e përmbajtjes së aktit me përmbajtjen dhe qëllimin e ligjit (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq 181-224)
7 Pavlefshmëria e aktit administrativ; llojet e pavlefshmërisë; akti administrativ absolutisht i pavlefshëm; rastet kur akti administrativ është absolutisht i pavlefshëm. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq. 225-252)
8 Akti administrativ i paligjshëm; dallimi mes pavlefshmërisë absolute dhe paligjshmërisë. Kundërshtimi i paligjshërisë së aktit administrativ. Pushimi i fuqisë juridike të aktit administrativ; pushimi faktik; pushimi juridik. Anulimi apo shfuqizimi i aktit nga organi që e ka nxjerrë; anulimi apo shfuqizimi i aktit nga organi epror apo një organ tjetër i parashikuar në ligj. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq. 253-288)
9 Midterm exam
10 Mjetet ligjore administrative; forma e paraqitjes së mjeteve ligjore administrative; ankimi administrativ; kundërshtimi administrativ; rishikimi, paapelueshmëria e aktit administrativ; mjetet ligjore administrative dhe padia gjyqësore. (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq. 289 – 328)
11 Ekzekutimi i aktit administrativ, mënyrat dhe procedura për ekzekutimin e aktit administrativ. Kontrata administrative; kuptimi i saj, kërkesat e ligjshmërisë; kontratat e pavlefshme; detyrimi i kontratave (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq. 329 – 372)
12 Diskrecioni; koncepti për diskrecionin sipas legjislacionit tonë; bazat e kontrollit gjyqësor; tejkalimi dhe shpërdorimi i diskrecionit (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq. 373-402)
13 Kontrolli gjyqësor i aktit administrativ; qëllimi i rishikimit gjyqësor dhe shkaqet ligjore të rishikimit (mosrespektimi i formës dhe procedurës; pamjaftueshmëria e kompetencave; tejkalimi i kompetencës) (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq. 403 – 422)
14 Gjykimi i konfliktit administrativ; kuptimi dhe llojet e konflikteve administrative; akti objekt i konfliktit administrativ (legjitimiteti, shterimi i ankimit administrativ, afatet). (Sokol Sadushi (2017). E Drejta Administrative Proceduriale, Botimet “Toena”, Tiranë fq 423- 452)
Prerequisite(s):
Textbook(s): 1-Sokol Sadushi. (2017). E Drejta Administrative Proceduriale. Botimet “Toena”. Tiranë. ISBN 978-9928-235-33-6 2 - Kushtetuta e Republikës së Shqipërisë 3- Komentar i Kodit të Procedurave Administrative, Sigma, 2018 (https://drejtesia.gov.al/wp-content/uploads/2018/05/Komentar_i_kodit_te_procedurave_administrative_te_Republikes_se_shqiperise_nga_SIGMA_edition_April_2018.pdf
Additional Literature: 1.Sokol Sadushi. (2014). Gjykata Administrative dhe kontrolli ligjor mbi administraten. Botimet Toena. Tirane. 2. Jack M. Beermann. (2003). Administrative Law Crunch Time. Aspen Law & Business. 2003. (2006 revision) (2010 revision) (2016 revision). ISBN-13: 978-0735544734 3. Ernest Gellhorn and Ronald M. Levin (2006). Administrative Law and Process: In a Nutshell, 5th edition. Thomson/West. ISBN-13: 978-0314144362. 4. Eralda Çani. (2017). Rishikimi gjyqësor në BE: Roli i Gjykatës Evropiane të Drejtësisë në të drejtën administrative evropiane, “Jeta Juridike”, Nr. 2, 2017. Shkolla e Magjistraturës, Shtëpia Botuese 'Onufri', Tiranë, Shqipëri. 5. Eralda Çani. (2014). Heshtja administrative si vendimmarrje administrative. Studime Juridike. Nr. 4. Shkolla e Magjistraturës. Tiranë. Shqipëri. Dhjetor 2014. 6. Çani, E., Faskaj, A. (2010). Çështje të së Drejtës Administrative në vështrim krahasues. Balbe, Zaganjori, & Padros, Çani (Methasani) ed.s, Botim i Agjencisë Spanjolle AECID në Shqipëri dhe Shkollës së Magjistraturës, Tiranë, 2010
Laboratory Work:
Computer Usage: Po
Others: No
COURSE LEARNING OUTCOMES
1 Vlerësojnë rëndësinë e ligjit procedural administrativ në sistemin e së drejtës administrative.
2 Identifikojnë akte të ndryshme administrative, format, veçoritë e tyre, efektet që burojnë prej tyre si dhe llojshmëritë e emërtimeve të akteve administrative sipas organeve që i nxjerrin.
3 Demonstrojnë aftësi për të zbatuar parimet dhe elementët e procedurës administrative "veprimtari në praktikë, në lidhje me format specifike të veprimtarise administrative".
4 Bëjnë dallimin e aktit administrativ të ligjshëm si dhe rastet e pavlefshmërisë së akteve juridike.
5 Përdorin procedura specifike dhe veprimet kryesore procedurale që lidhen me këto procedura.
6 Demonstrojnë aftësi për të kuptuar ligjshmërinë dhe paligjshmërinë e akteve administrative së bashku me të kuptuarit dhe aplikimin e mekanizmave të rishikimit të vendimeve administrative.
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution)
No Program Competencies Cont.
Integrated second cycle study program in Law Program
1 Fitimi dhe përdorimi i njohurive të avancuara në fushën e drejtësisë dhe jurisprudencës, mbështetur në tekstet mësimore, materialet dhe burimet e tjera shkencore. 5
2 Fitimi i njohurive rreth çështjeve dhe problematikave të fushës së drejtësisë, së bashku me analizën e aspekteve historike, shoqërore e politike. 5
3 Fitimi i njohurive rreth organizimit të shtetit. 5
4 Fitimi i njohurive rreth kapaciteteve të analizës lidhur me konceptet dhe ndarjet kryesore të degëve të së drejtës. 5
5 Përmirësimi i aftësive për të punuar së bashku me disiplinat kryesore të shkencave sociale dhe disiplinat e tjera të cilat janë të lidhura me drejtësinë. 4
6 Fitimi i njohurive rreth drejtësisë duke përthithur terminologjinë profesionale të fushës. 5
7 Përcaktimi i ngjarjeve dhe temave komplekse, nëpërmjet zhvillimit të diskutimeve dhe bërjes së sugjerimeve të reja në përputhje me hulumtimet e fushës. 5
8 Fitimi i aftësive në përdorimin e programeve kompjuterike dhe të teknologjisë së informacionit me qëllim arritjen e qasjes në dijen aktuale. 5
9 Përmirësimi i të menduarit kritik dhe aftësive në kryerjen e hulumtimit në mënyrë të pavarur. 5
10 Fitimi i njohurive për të folur në një gjuhë të huaj në një nivel të mjaftueshëm për të komunikuar me kolegët dhe për të kuptuar zhvillimet bashkëkohore në fushën e drejtësisë dhe të jurisprudencës. 5
11 Fitimi i aftësive për të respektuar vlerat shoqërore, shkencore dhe etike gjatë mbledhjes dhe interpretimit të të dhënave që kanë të bëjnë me zhvillimet shoqërore dhe atyre në drejtësi. 5
12 Ndërgjegjësimi në lidhje me rëndësinë e të drejtave të njeriut dhe mjedisit. 4
COURSE EVALUATION METHOD
Method Quantity Percentage
Midterm Exam(s)
1
40
Quiz
1
10
Final Exam
1
50
Total Percent: 100%
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
Activities Quantity Duration(Hours) Total Workload(Hours)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 3 42
Mid-terms 1 12 12
Assignments 1 5 5
Final examination 1 18 18
Other 0
Total Work Load:
125
Total Work Load/25(h):
5
ECTS Credit of the Course:
5
CONCLUDING REMARKS BY THE COURSE LECTURER