COURSE INFORMATION
Course Title: PUBLIC LAW
Code Course Type Regular Semester Theory Practice Lab Credits ECTS
LAW 101 B 1 3 0 0 3 5
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) Dr. Heliona Miço hmico@epoka.edu.al
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: Dr. Heliona Miço hmico@epoka.edu.al , E enjte 12.00-14.00
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: NA
Language: English
Compulsory/Elective: Compulsory
Study program: (the study for which this course is offered) Integrated second cycle study program in Law
Classroom and Meeting Time: E enjte 08.40-11.30
Teaching Assistant(s) and Office Hours: NA
Code of Ethics: Code of Ethics of EPOKA University
Regulation of EPOKA University "On Student Discipline"
Attendance Requirement: 75%
Course Description: Lënda do te fokusohet ne studimin e ligjeve e lindjes dhe zhvillimit te shtetit dhe të së drejtës, ligjet shoqërore që përcaktojnë vetitë, karakteristikat dhe tiparet specifike të shtetit dhe të drejtës, si edhe lidhjen e ndikimin e tyre të ndërsjelltë. Duke studiuar në lidhje të ngushtë shtetin dhe të drejtën, kjo lëndë shtjellon një sërë problemesh themelore të tyre si origjina e shtetit dhe e së drejtës, përmbajtja e tyre shoqërore, tipat historike të shtetit dhe të së drejtës, format e tyre specifike në jetën e shoqërisë, pushteti shtetëror dhe sovraniteti si karakteristika esenciale e tij, parimet e ndarjes dhe unitetit të pushtetit, organet shtetërore dhe organizimi i tyre, burimet e së drejtës, elementët e normës juridike, interpretimet e normës juridike, etj.
Course Objectives: Objektivi kryesor i kësaj lënde është të stimulojë një kuptim të gjerë të së drejtës publike dhe të proceseve dinamike që mbështesin krijimin, evolucionin dhe zhvillimin e normave dhe instrumenteve në këtë fushë. Përveç çështjeve që lidhen me të drejtën kushtetuese dhe procesin kushtetues, lënda prezanton studentët me aspektet e së drejtës ndërkombëtare, të të drejtës administrative dhe tema të tjera të ngjashme. Kjo lëndë synon të pajisë studentët me: 1. parimet e funksionimit shtetëror; 2. burimet e shtetit dhe të së drejtës. 3. institucionet kryesore te shtetit dhe funksioni i tyre. 4. karakteristikat e shteteve te ndryshme dhe mënyra e funksionimit te tyre.
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
1 Të drejtën publike mund ta përkufizojmë si tërësia e normave juridike që kanë të bëjnë me statusin (pozitën) e shtetit dhe të qeveritarëve si dhe e normave që rregullojnë marrëdhënien ndërmjet qeveritarëve dhe shtetasve.
2 Pushteti është aftësia për të imponuar një rregull apo një urdhërim një tjetri pavarësisht vullnetit të këtij të fundit. Pushteti shtetëror është pushteti më i lartë, i pavarur, i pandarë, i pakufizuar dhe gjithëpërfshirës.
3 Sovraniteti është pavarësia e pushtetit shtetëror të një shteti nga pushteti i çdo shteti tjetër, dhe shprehet me të drejtën e shtetit për të zgjedhur vetë lirisht, çështjet e tij të brendshme e të jashtme, pa cënuar të drejtat e shteteve të tjera dhe normat e të drejtës ndërkombëtare.
4 Popull është bashkësia e njerëzve të cilët ligjërisht gëzojnë statusin e shtetasit.
5 Popullsi është tërësia e njerëzve (ku përfshihen shtetasit e huaj, njerëzit pa shtetësi) që kanë vendbanim të qëndrueshëm në territorin e shtetit dhe u nënshtrohen ligjeve të atij shteti.
6 Shtetet në çdo peridhë të ekzistencës së tyre kanë një element të përbashkët: janë organizata politike qeverisjeje të drejtuara nga një grup shoqëror në të gjitha formacionet ekonomiko-shoqërore që ekzistojnë.
COURSE OUTLINE
Week Topics
1 Objekti i lëndës; Përkufizimi dhe përmbajtja e të drejtës publike; këndvështrime të ndryshme në ndarjen e të drejtës publike me atë private. Tiparet e normave të të drejtës publike dhe degët e saj. Origjina (lindja) e shtetit dhe e së drejtës. Teoritë e ndryshme për origjinën e shtetit dhe të së drejtës. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 3-24)
2 Shteti si organizate politike dhe në kuptimin politiko-gjeografik. Teori të tjera për përmbajtjen e shtetit. Dallimi ndërmjet shoqërisë dhe shtetit. Përmbajtja e shtetit. Konceptet e ndryshme për shtetin dhe përmbajtjen e shtetit  Teoritë që e konsiderojnë shtetin si ide  Teoritë juridike për shtetin  Teoritë biologjike për shtetin  Teoritë sociologjike për shtetin (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq 25-48)
3 Pushteti shtetëror dhe sovraniteti si karakteristika kryesore e tij. Elementët e sovranitetit Koncepti i popullit, popullisë dhe kombësisë. Populli dhe sovraniteti. Sovraniteti në rrafshin ndërkombëtar. Kuptimi i territorit të shtetit dhe funksioni i shtetit. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 48-79)
4 Tipi i shtetit. Analiza e thelbit, përmbajtjes, dhe formës së shtetit; Kuptimi i formës së shtetit  Forma e qeverisjes  Forma e regjimit politik  Forma e ndërtimit shtetëror Raporti midis formës dhe përmbajtjes së shtetit. Format e pushtetit shtetëror; Pushteti legjislativ, ekzekutiv, gjyqësor. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 80-107)
5 Parimi i ndarjes së pushtetit; Sistemi presidencial; Sistemi parlamentar; Sistemi gjysëm presidencial. Parimi i unitetit të pushtetit. Organizimi politik i shoqërisë; Struktura e shtetit dhe organet kryesore të tij (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 107-131)
6 Analizë e organeve kryesore shtetërore në Shqipëri. Organi legjislativ; Kreu i shtetit; Qeveria; Aparati administrativ; Forcat e Armatosura; Organet e drejtësisë. Sistemi elektoral, analizë e përgjithshme e sistemit shqiptar. Partitë politike, institucionet fetare, sindikatat dhe organizatat e tjera shoqërore. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 131-159)
7 Kuptimi i të drejtës. Dy kuptimet e termit ‘e drejtë’. E drejta si produkt i vullnetit të njerëzve. Lidhja e saj me ekonominë, politikën, moralin, ndërgjegjen juridike, rendin juridik. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 160-183)
8 Norma juridike dhe elementët e saj. Çfarë është norma? Ndarja e normave shoqërore. Struktura e normës juridike. Klasifikimi i normave. E drejta, rendi juridik dhe ligjshmëria. Shkelja e së drejtës. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 183-197)
9 Midterm Exam
10 Konceptet e ndryshme për të drejtën. Teoria e të drejtës natyrore. Shkolla historike; Teoria e Kantit.; Teoria e Hegelit; Teoria realiste; Teoria psikologjike; Teoria normativiste e të drejtës; Teoria e funksioneve shoqërore; Teoria e shtetit juridik ose e sundimit të të drejtës. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 197-228)
11 Shteti dhe e drejta në periudha të ndryshmë kohore (periudhën e skllavërisë, feudalizmit, kapitalizmit dhe socializmit). Karakteristikat e shtetit dhe të drejtës në periudha të ndryshme historike. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 229-280)
12 Sistemet juridike bashkekohore; (sistemi juridik Romako-gjermanik, sistemi Common Law, sistemet juridike fetare). Burimet e të drejtës, raporti i tyre në vështrim historik. Burimet kryesore të së drejtës në Shqipëri. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë. fq. 281-311)
13 Vendimet gjyqësore si burim i të drejtës; Zakoni si burim i të drejtës; Marrëveshja si burim i të drejtës. Kodifikimi i të drejtës. Marrëdhënia juridike, elementet e saj: subjektet, objekti, të drejtat dhe detyrimet. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 311-334)
14 Faktet juridike; Veprimi i normës juridike në kohë dhe hapësirë. Interpretimi i ligjit, llojet dhe mënyrat e tij; Zbatimi i ligjit me analogji. Koncepti i sistemit të së drejtës, parimet e ndërtimit të tij. (Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë fq. 335-360)
Prerequisite(s):
Textbook(s): - Luan Omari (2020) Parime dhe Institucione të së Drejtës Publike, Elena Gjika, Tiranë, ISBN: 9789928181619 2-Kushtetuta e Republikës së Shqipërisë 3-Ligji Nr. 8454, datë 04.02.1999 “Për Avokatin e Popullit” i ndryshuar. Fletorja Zyrtare 1999, Nr. 5. 4-Ligj Nr. 8577, datë 10.02.2000 “Për Organizimin dhe Funksionimin e Gjykatës Kushtetuese të Republikës së Shqipërisë,” Fletorja Zyrtare 2000, Nr 4, i ndryshuar. 5-Ligji Nr. 8588, datë 15.03.2000 “Për Organizimin dhe Fuksionimin e Gjykatës së Lartë të Republikës së Shqipërisë,” Fletorja Zyrtare 2000, Nr 7, i ndryshuar.
Additional Literature: 1- Luan Omari (2002) Shteti i së Drejtës, Elena Gjika, Tiranë. 2- Zhan-Zhak Ruso (1998) Kontrata sociale, Shtëpia Botuese Luarasi, Tiranë 3- Jaap Hage, Bram Akkermans. (2014). Introduction to Law. Springer International Publishing Switzerland 4- René Brouwer. The Study of Law as an Academic Discipline. Utrecht Law Review, Retrieved from www.utrechtlawreview.org, Volume 13, Issue 3, 2017 |http://doi.org/10.18352/ulr.405
Laboratory Work:
Computer Usage: Yes
Others: No
COURSE LEARNING OUTCOMES
1 Studentët identifikojnë teori të ndryshme mbi origjinën e shtetit dhe të së drejtës dhe mbi përmbajtjen e shtetit.
2 Të diskutojnë natyrën e pushtetit dhe sovranitetit shtetëror, duke kuptuar karakteristikat dhe implikimet e tyre thelbësore.
3 Të bëjë dallimin ndërmjet roleve të Parlamentit, Ekzekutivit dhe Gjyqësorit në një shtet demokratik.
4 Të identifikojnë ku qëndron autoriteti kryesor brenda kushtetutës dhe kush e zbaton atë.
5 Të bëjë dallimin ndërmjet sistemeve juridike bashkëkohore, si sistemi juridik romano-gjerman dhe Common Law.
6 Të analizojë burime të ndryshme të të drejtës, duke përfshirë statutet, praktikën gjyqësore dhe të drejtën zakonore.
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution)
No Program Competencies Cont.
Integrated second cycle study program in Law Program
1 Fitimi dhe përdorimi i njohurive të avancuara në fushën e drejtësisë dhe jurisprudencës, mbështetur në tekstet mësimore, materialet dhe burimet e tjera shkencore. 3
2 Fitimi i njohurive rreth çështjeve dhe problematikave të fushës së drejtësisë, së bashku me analizën e aspekteve historike, shoqërore e politike. 3
3 Fitimi i njohurive rreth organizimit të shtetit. 4
4 Fitimi i njohurive rreth kapaciteteve të analizës lidhur me konceptet dhe ndarjet kryesore të degëve të së drejtës. 5
5 Përmirësimi i aftësive për të punuar së bashku me disiplinat kryesore të shkencave sociale dhe disiplinat e tjera të cilat janë të lidhura me drejtësinë. 5
6 Fitimi i njohurive rreth drejtësisë duke përthithur terminologjinë profesionale të fushës. 5
7 Përcaktimi i ngjarjeve dhe temave komplekse, nëpërmjet zhvillimit të diskutimeve dhe bërjes së sugjerimeve të reja në përputhje me hulumtimet e fushës. 4
8 Fitimi i aftësive në përdorimin e programeve kompjuterike dhe të teknologjisë së informacionit me qëllim arritjen e qasjes në dijen aktuale. 3
9 Përmirësimi i të menduarit kritik dhe aftësive në kryerjen e hulumtimit në mënyrë të pavarur. 3
10 Fitimi i njohurive për të folur në një gjuhë të huaj në një nivel të mjaftueshëm për të komunikuar me kolegët dhe për të kuptuar zhvillimet bashkëkohore në fushën e drejtësisë dhe të jurisprudencës. 5
11 Fitimi i aftësive për të respektuar vlerat shoqërore, shkencore dhe etike gjatë mbledhjes dhe interpretimit të të dhënave që kanë të bëjnë me zhvillimet shoqërore dhe atyre në drejtësi. 4
12 Ndërgjegjësimi në lidhje me rëndësinë e të drejtave të njeriut dhe mjedisit. 5
COURSE EVALUATION METHOD
Method Quantity Percentage
Midterm Exam(s)
1
40
Case Study
1
10
Final Exam
1
50
Total Percent: 100%
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
Activities Quantity Duration(Hours) Total Workload(Hours)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 3 42
Mid-terms 1 12 12
Assignments 1 5 5
Final examination 1 18 18
Other 0
Total Work Load:
125
Total Work Load/25(h):
5
ECTS Credit of the Course:
5
CONCLUDING REMARKS BY THE COURSE LECTURER