Academic staff member responsible for the design of the course syllabus
(name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature)
|
Assoc.Prof.Dr. Gelanda Shkurtaj gshkurtaj@epoka.edu.al
|
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address
and signature) and Office Hours:
|
Assoc.Prof.Dr. Gelanda Shkurtaj gshkurtaj@epoka.edu.al
, 45
|
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email
address and signature) and Office Hours:
|
|
Language: |
Albanian
|
Compulsory/Elective: |
Compulsory
|
Study program: (the study for which this course is offered) |
Integrated second cycle study program in Law
|
Classroom and Meeting Time: |
LAW 108
|
Teaching Assistant(s) and Office Hours: |
Desada Gjabri -
|
Code of Ethics: |
Code of Ethics of EPOKA University
Regulation of EPOKA University "On Student Discipline"
|
Attendance Requirement: |
|
Course Description: |
Kjo lëndë është e dizajnuar për të futur studentët me parimet bazë të arsyetimit filozofik dhe logjik. Studentët do të mësohen t’i përgjigjen pyetjeve lidhur me " Çfarë e bën një argument një argument i mirë?", "Çfarë ka rëndësi si" provë "për një përfundim" "Si ka filozofi si një disiplinë qenë i ndikuar nga zhvillimet logjike?" Do të konsiderohen mënyra joformale dhe formale të arsyetimi sic është arsyetimi deduktiv, arsyetimi induktiv dhe arsyetimi analogjik. Ky kurs synon të mundësojë studentët e vitit të parë për të identifikuar, analizuar dhe kërkuar çështje të ndryshme në çdo fushë të ligjit. Lënda ofron njohuri teorike dhe praktike për zhvillimin në mënyrë të integruar të aftësive të kërkimit, të arsyetimit dhe të shkrimit ligjor. Zhvillimi i këtyre aftësive përbën një nga aspektet kryesore të formimit të studentëve dhe është një kërkesë e domosdoshme për ushtrimin e profesionit në mënyrë të suksesshme. Në zhvillimin e programit një hapësirë të veçantë do të marrë dhe diskutimi i praktikave gjyqësore dhe të prokurorisë në lidhje me çështjet e trajtuara në vendimet e qëndrimet e tyre në të tri shkallët e gjykimit. Në këtë lëndë ofrohet një trajtim teorik dhe praktik i elementeve të shkrimit, të mënyrës së formulimit të akteve ligjore, të interpretimit të akteve, të analizës së fakteve, të hapave në procesin e shkrimit ligjor si dhe të hartimit të akteve kryesore procedurale.
|
Course Objectives: |
Lënda synon ti pajisë studentët me aftësitë themelore dhe informacionin e nevojshëm për të studiuar lëndët e tjera profesionale të cilat do i studiojnë në vitet e tjera. Studentët do të pajisen me dije lidhur me strukturën, organizimin dhe ndërtimin e një teksti ligjor; rëndësia që ka një strukturë për qartësinë dhe cilësinë e aktit; parimet që duhen respektuar për strukturën; parimet e renditjes; elementet e tekstit ligjor në raport me llojin e aktit.
|
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
|
1 |
Pas përfundimit të këtij kursi, studentët do të kenë njohuri themelore të debateve rreth natyrës së ligjit.
|
2 |
Studentët do të fitojnë aftësinë për të identifikuar çështjet ligjore dhe parimet themelore të cilat shtrihen ne themel të dyre dhe të bëjnë kërkomët përkatëse.
|
3 |
Studentët do të formojnë shprehi mbi burimet e ndryshme të ligjit dhe të jenë në gjendje për të sintetizuar burime të tilla dhe do t'i përdorë ato për kërkimet në fushën e drejtësisë.
|
4 |
Njohje me burimet juridike kërkimore dhe mjetet dhe teknikat themelore të arsyetimit ligjor dhe logjik.
|
Week |
Topics |
1 |
Historia e Llogjikës. Ne vijim te shpjegimit te kesaj pjese, studentet njihen se pari me sistemet juridike qe mbizoterojne sot ne bote dhe pjesemarrese te ciles familje juridike jane. Ka nje pjese hisotrike mbi familjen socialiste te se drejtes qe u krijua ne ihs blookun komunist te Europes Lindore dhe ku Shqiperia beri pjese. Ne vijim sistemet Ligjore, Sistemi i të Drejtës civile vs traditës së common Law. |
2 |
Roli i llogjikës në Drejtësi. Perpara se te futet studenti ne konceptin e llogjikes, ne kete faze istruktohet me parimet e burimeve te se drejtes dhe te hierarkise se ketyre burimieve. Elementi baze i shpjegimit bazohet ne nenin 116 te Kushtetues qe sqaron hierarkine e burimeve te se drejtes. Ketu vijohet me shpjegimin e burimeve si autoriteti detyruese apo jo ne lidhje me ceshtje te caktuara. Fq.7-25 "Bazat e shkrimit dhe arsyetimit ligjor", Berberi,S. |
3 |
Arsyetimi; Koncepte themelore të llogjikës; Propozimet, argumente, objektet dhe Konkluzionet; Kjo faze shoqerohet me perdorimine kazistikes dhe me qellimn qe studentet te dijne per te bere dallimin, brenda nje fakti te caktuar juridike, te fakteve kyce dhe atyre jo kyce, por gjithsesi gjenden ne permbajtje te atij rasti. Fq.62-88 "Bazat e shkrimit dhe arsyetimit ligjor", Berberi,S. |
4 |
Llogjika juridike. Kjo faze eshte e lidhur shume me arsyetimin qe studentet bejne, tanime jo vetem ne lidhje me percaktimin e fakteve kyce dhe jo kyce, por gjithashtu edhe me percaktimn e elementeve te tjere te spikatur brenda nje kazusi, apo vendimi juridik, per te cilin ata duhet te dijne te argumentojne, duke marre persiper roline njeres nga palet ne nje proces, qofte civil apo qofte penal. |
5 |
Parashtrimi i zgjidhjes së çështjeve. Studentet ftohen ne perdorimin e arsyetimit llogjik duke kuptuar dhe duke ditur qe te perdorin silogjizmat, te bazuara ne arsyetimin deduktiv dhe induktiv. Kjo faze, sikunder dhe tema e meparshme jane te shoqeruara me kazistike juridike. |
6 |
Llogjika e arsyetimit dhe e shkrimit ligjor. Ne rastin e shkrimit ligjor, stendete pasi jane sprovuar me arsyetimin ne zgjidhjen e rasteve konkrete juridike qe iu jepen per analize, tanime mesohen si te perdorin teknikat e shtjellimit te opinionit te tyre juridik, duke u ftuar gjithasthu qe te pozicionohen ne dhenien e opinioneve sipas nje interesit te paleve ne proces. Fq.106-124 "Bazat e shkrimit dhe arsyetimit ligjor", Berberi,S. |
7 |
Çfarë është një ide e gabuar; Mangësitë formale; Mangësitë në silogjizmin kategorik; Sinteza dhe aplikimi. Ne kete rast studentete istruktohen ne lidhje me cilat jane mundesite e gabimit llogjik ne arsyetimin ligjor. Disa prej tyre jane adresimi tek autoriteti i gabuar, premisat e shkeptuara nga llogjika e teresise, konkluzione jorilevant, shkaku i pavertete, etj. |
8 |
Leximi, interpretimi dhe analiza e Ligjit; Statutet dhe legjislacioni vartës;Kazuse të ndryshme. Studentet ne kete faze vihen ne rolin e avokatit i cili mbron nje teze, apo te juristit ne pozicione profesionale te ndryshme, per te kerkuar ato elemente te faktit dhe te rregullave te se drejtes qe do te jene ne gjendje t'u lejojne justifikimin e tezes se tyre mbrojtese ose arritjen e ketij rezultati. Fq.88-99 "Bazat e shkrimit dhe arsyetimit ligjor", Berberi,S. |
9 |
MID TERMS |
10 |
Indentifikimi i legjislacionit; kërkimi i akteve ligjore; përcaktimi i burimeve dhe i metodologjise së kërkimit; aftësitë kërkuese dhe orientimi në një kohë sa më të shkurtër; evidentimi në mënyrë të përmbledhur dhë të saktë i rezultateve të kërkimit. |
11 |
Struktura dhe organizimi; ndërtimi i një teksti ligjor; rëndësia që ka një strukturë për qartësinë dhe cilësinë e aktit; parimet që duhen respektuar për strukturën; parimet e renditjes; elementet e tekstit ligjor në raport me llojin e aktit. |
12 |
Parimet e interpretimit te ligjit; llojet e parimeve ne interpretimin e ligjit; standartet per perzgjedhjen e parimit qe do te zbatohet ne nje rast konkret; reference ne doktrinen perkatese dhe jurisprudence; analiza e parimeve te interpretimit mbeshtetur ne vendimet gjyqesore. |
13 |
Parimet e shkrimit dhe të arsyetimit; teoritë bindëse; qartësia dhe shkurtësia; renditja e qartë e pjesëve; proporcionaliteti; shmangia e dykuptimësisë semantike, sintaksore dhe kontekstuale, qartësia e gjuhës dhe stili. |
14 |
Çështjet ligjore, kuptimi dhe indentifikimi; elementet e çështjes, renditja e argumenteve; përqasja me ligjin; analiza e argumenteve. Trajtimi ne menyre te detajuar dhe ananlitike e vendimit unifikues te Kolegjeve te Bahskuara te Gjyaktes se Larte. n.1 /2009 |
1 |
Pas përfundimit të këtij kursi, studentët do të kenë njohuri themelore të debateve rreth natyrës së ligjit; |
2 |
Pas përfundimit të këtij kursi, studentët do të fitojnë aftësinë për të identifikuar çështjet ligjore dhe parimet themelore të cilat shtrihen ne themel të dyre dhe të bëjnë kërkomët përkatëse. |
3 |
Studentët do të formojnë shprehi mbi burimet e ndryshme të ligjit dhe të jenë në gjendje për të sintetizuar burime të tilla dhe do t'i përdorë ato për kërkimet në fushën e drejtësisë. |
4 |
Pas përfundimit të këtij kursi, studentët do të njihen me burimet juridike kërkimore dhe mjetet dhe teknikat themelore të arsyetimit ligjor dhe logjik. |
5 |
Studentët do të kenë fituar aftësim me leximin dhe interpretimin e vendimeve të Gjykatave. |
6 |
Te kene bere perpjekjen maksimale qe të shkruajnë dhe te arsyetojne sikur te jene teknike te fushes se ligjeve. |
No |
Program Competencies |
Cont. |
Integrated second cycle study program in Law Program |
1 |
Fitimi dhe përdorimi i njohurive të avancuara në fushën e drejtësisë dhe jurisprudencës, mbështetur në tekstet mësimore, materialet dhe burimet e tjera shkencore. |
5 |
2 |
Fitimi i njohurive rreth çështjeve dhe problematikave të fushës së drejtësisë, së bashku me analizën e aspekteve historike, shoqërore e politike. |
4 |
3 |
Fitimi i njohurive rreth organizimit të shtetit. |
3 |
4 |
Fitimi i njohurive rreth kapaciteteve të analizës lidhur me konceptet dhe ndarjet kryesore të degëve të së drejtës. |
4 |
5 |
Përmirësimi i aftësive për të punuar së bashku me disiplinat kryesore të shkencave sociale dhe disiplinat e tjera të cilat janë të lidhura me drejtësinë. |
5 |
6 |
Fitimi i njohurive rreth drejtësisë duke përthithur terminologjinë profesionale të fushës. |
5 |
7 |
Përcaktimi i ngjarjeve dhe temave komplekse, nëpërmjet zhvillimit të diskutimeve dhe bërjes së sugjerimeve të reja në përputhje me hulumtimet e fushës. |
3 |
8 |
Fitimi i aftësive në përdorimin e programeve kompjuterike dhe të teknologjisë së informacionit me qëllim arritjen e qasjes në dijen aktuale. |
3 |
9 |
Përmirësimi i të menduarit kritik dhe aftësive në kryerjen e hulumtimit në mënyrë të pavarur. |
5 |
10 |
Fitimi i njohurive për të folur në një gjuhë të huaj në një nivel të mjaftueshëm për të komunikuar me kolegët dhe për të kuptuar zhvillimet bashkëkohore në fushën e drejtësisë dhe të jurisprudencës. |
|
11 |
Fitimi i aftësive për të respektuar vlerat shoqërore, shkencore dhe etike gjatë mbledhjes dhe interpretimit të të dhënave që kanë të bëjnë me zhvillimet shoqërore dhe atyre në drejtësi. |
4 |
12 |
Ndërgjegjësimi në lidhje me rëndësinë e të drejtave të njeriut dhe mjedisit. |
4 |