COURSE INFORMATION
Course Title: FAMILY LAW
Code Course Type Regular Semester Theory Practice Lab Credits ECTS
LAW 206 B 4 3 0 0 3 5
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) Dr. Ada Güven aguven@epoka.edu.al
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: Dr. Ada Güven aguven@epoka.edu.al , Wednesday 10.00-11.00
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: NA
Language: Albanian
Compulsory/Elective: Compulsory
Study program: (the study for which this course is offered) Integrated second cycle study program in Law
Classroom and Meeting Time: D-102
Teaching Assistant(s) and Office Hours: NA
Code of Ethics: Code of Ethics of EPOKA University
Regulation of EPOKA University "On Student Discipline"
Attendance Requirement: 75%
Course Description: E drejtë familjare, trajton në mënyrë analitike e sistematike institutin e familjes dhe marrëdhëniet familjaro-juridike që rrjedhin prej saj, në mënyrë që të arrihet një trajtim njohës e shkencor i atyre problematikave që përbëjnë themelin e kësaj dege të së drejtës private. Kjo lëndë synon një trajtim të parimeve të së drejtës familjare; lidhjen e martesës, shpalljen e pavlefshme dhe zgjidhjen e saj; regjimet pasurore martesore; të drejtat dhe përgjegjësitë prindërore; birësimi kujdestaria etj. Lënda do të fokusohet në tema bashkëkohore lidhur me ndryshimet e konceptit të familjes në Shqipëri dhe në botë, ku do të diskutohen kazuse të ndryshme, me qëllim që kuptimi teorik të përvetësohet sa më mirë nga studenti nga njëra anë, gjithashtu dhe të japë njohuri mbi praktikën gjyqësore.
Course Objectives: Qëllimi dhe objektivi i kësaj lënde është aftësimi i studentëve në kuptimin e drejtë të marrëdhënieve ligjore familjare dhe interpretimin e normave dhe legjislacionit në fushën e së drejtës familjare. Kursi synon gjithashtu dhe edukimin për një kuptim të drejtë ligjor e shoqëror të marrëdhënieve prind- fëmijë apo shoqëri- fëmijë duke shprehur dhe shkeljet e ndryshme që ndodhin në këtë kuadër. Kjo lëndë synon të japë një trajtim të plotë të problematikës së dhunës në familje pasi vlerëson që është një problem relativisht i përhapur në shoqëri. Nëpërmjet studimit dhe diskutimit të kazuseve, studentët do të përgatiten për të argumentuar drejtë vendime gjyqësore, si dhe për t’i mbështetur ato në provat e administruara gjatë procesit gjyqësor.
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
1 Përgjegjësia prindërore
2 Detyrimi për ushqim
3 Birësimi
4 Regjimi pasuror
5 Bashkësia ligjore
COURSE OUTLINE
Week Topics
1 Familja dhe e drejta familjare Ky leksion jep kuptimin e familjes dhe të marrëdhënies familjare duke përmendur marrëdhëniet që lindin për shkak të martesës, të birësimit, të kujdestarisë dhe të krushqisë. Gjithashtu analizohet raporti mes familjes dhe shoqërisë si dhe funksionet e familjes. (Fq. 15-47) Burimet dhe Parimet e D.F Në këtë leksion përcaktohen të gjitha burimet e së drejtës familjare duke filluar nga Kushtetuta deri tek aktet e vendosura më poshtë në hierarkinë e burimeve. Gjitashtu identifikohen parimet të cilat udhëheqin të drejtën familjare si parimi i interesit më të lartë të fëmijës, parimi i barazisë së fëmijëve të lindur nga martesa dhe jashtë martesës etj. (Arta Mandro, E Drejta Familjare Familja: Fëmijët, Martesa dhe Bashkëshortët (Emal 2009. Fq.48-80)
2 Parimet e të D.F. lidhur me fëmijët Tema e parë e lëndës synon të evidentojë parimet e përgjithshme të lidhura me fëmijët si dhe shpjegon aktin e lindjes dhe si bëhet regjistrimi i lindjes së fëmijës në institucionet e parashikuara nga legjislacioni shqiptar. (Fq. 368-376)
3 Martesa, kuptimi juridik i saj sipas legjislacionit aktual Në këtë leksion shqyrtohet martesa dhe e drejta për t’u martuar sipas legjislacionit shqiptar dhe ndërkombëtar. Gjithashtu sqarohen parimet kryesore të martesës dhe kushtet e lidhjes së martesës ku përfshihet zotësia për martesë, mosha, pëlqimi reciprok si dhe disa ndalesa si martesa ekzistuese, lidhja e gjakut, lidhja e krushqisë etj. (Fq. 81-126) Forma e lidhjes së martesës Ky leksion synon të analizojë formën e përcaktuar nga ligjvënësi shqiptar për të bërë lidhjen e martesës duke përfshirë formalitetet paraprake si shpallja e martesës. Krahas kësaj, përcaktohen elementët që duhet të përmbajë kërkesa formale për shpallje dhe cila është procedura që e ndjek këtë shpallje. (Fq. 126-138)
4 Kundërshtimi për lidhjen e martesës; E drejta e pezullimit të lidhjes së martesës Periudha nga shpallja e kërkesës për martesë deri tek lidhja e saj shërben si mundësi reflektimi për bashkëshortët e ardhshëm por edhe për të tjerët që janë të interesuar për këtë fakt juridik. Në këtë leksion përcaktohen se cilat janë subjektet e legjitimuara për kundërshtimin e lidhjes së martesës dhe cilat janë arsyet e pezullimit të martesës. (Fq. 139-147) Kuptimi i pavlefshmerisë së martesës; Shkaqet e pavlefshmërisë absolute dhe relative Mosplotësimi i kushteve për lidhjen e martesës apo evidentimi i mëvonshëm i pengesave martesore sjellin pavlefshmërinë e martesës. Ky leksion jep kuptimin e pavlefshmërisë duke evidentuar shkaqet për pavlefshëmri absolute dhe relative. (Fq.152-178) Pavlefshmeria e martesës vazhdim Në këtë leksion do të trajtohen kush janë subjektet që mund të ngrejnë padi për kërkim pavlefshmërie, kur parashkruhet e drejta për të ngritur padi si dhe cilat janë pasojat e pavlefshmërisë së martesës. (Fq. 178-214)
5 Të drejtat dhe detyrimet reciproke të bashkëshortëve Ky leksion synon të analizohet dispozitat e lidhura me të drejtat dhe detyrimet reciproke të bashkëshortëve të parashikuara nga nenet 50-65. Kuptimi dhe parime të përgjithshme të regjimit pasuror martesor Leksioni jep kuptimin dhe parimet kryesore të regjimit pasuror martesor. Përcakton rregullat për caktimin dhe ndryshimit e regjimit pasuror. Do të trajtohet në mënyrë të detajuar regjimi pasuror në bashkësi, pra bashkësia ligjore. (Fq. 215-253
6 Bashkëjetesa e faktit dhe martesa e shtetasve shqiptarë jashtë shtetit dhe e të huajve në Shqipëri Në këtë leksion pasqyrohet një historik i shkurtëe për qëndrimet ligjore ndaj bashkëjetesës, bashkëjetesa si një institut i ri në të drejtën familjare shqiptare dhe ndryshimet e martesës me bashkëjetesën. Po ashtu, trajtohet martesa e shtetasve shiptarë jashtë shtetit dhe e shtetasve të huaj në Shqipëri. (Fq. 264-295)
7 Mbarimi i Martesës Në këtë leksion jepet kuptimi i mbarimit të martesës. Kështu, mbarimi i martesës mund të vijë me vullnet ose pa vullnetin e bahskëshortëve. Lidhur me rastin e dytë do të trajtohet mbarimi i martesës për shkak të vdekjes dhe shpalljes së vdekjes së njërit prej bashkëshortëve. (Fq. 296-301) Rastet e zgjidhjes së martesës Mbarimi i martesës me zgjidhje i referohet fakteve juridike që burojnë nga vullneti i bashkëshortëve. Kështu, zgjidhja e martesës bëhet me pëlqim reciprok të bashkëshortëve, për ndërprerje të jetesës së përbashkët dhe me kërkesën e njërit bashkëshort. (Fq. 301-324) Rastet e zgjidhjes së martesës Mbarimi i martesës me zgjidhje i referohet fakteve juridike që burojnë nga vullneti i bashkëshortëve. Kështu, zgjidhja e martesës bëhet me pëlqim reciprok të bashkëshortëve, për ndërprerje të jetesës së përbashkët dhe me kërkesën e njërit bashkëshort. (Fq. 301-324)
8 Rastet e zgjidhjes së martesës Mbarimi i martesës me zgjidhje i referohet fakteve juridike që burojnë nga vullneti i bashkëshortëve. Kështu, zgjidhja e martesës bëhet me pëlqim reciprok të bashkëshortëve, për ndërprerje të jetesës së përbashkët dhe me kërkesën e njërit bashkëshort. (Fq. 301-324) Pasojat e zgjidhjes së martesës Kjo temë trajton pasojat e zgjidhjes së martesës si fitimi i statusit të shkurorëzimit, e drejta e përdorimit të mbiemrit ose jo, mbarimi i regjimit pasuror martesor, detyrimi i kontributit kompensues si dhe pasojat e zgjidhjes së martesës për fëmijët. (Fq. 325-338)
9 Midterm
10 Amësiadheatësia e fëmijës; Njohja dhe kundërshtimi i amësisë dhe atësisë Në këtë leksion përcaktohet cfarë është amësia dhe atësia, si bëhet njohja e atësisë dhë amësisë duke përfshirë njohjen vullnetare dhe gjyqësore. Gjithashtu, trajtohen llojet e subjekteve të cilët mund të bëjnë kundërshtimin e amësisë dhe të atësisë së fëmijës. (Fq. 376- 396)
11 Përgjegjësia prindërore, kuptimi dhe përmbajtja Në këtë temë trajohet kuptimi i përgjegjësisë prindërore, qëllimet dhe parimet e saj. Gjithashtu, përcaktohet shtrirja në kohë e përgjegjësisë prindërore duke përcaktuar momentin e fillimit dhe të mbarimit të përgjegjësisë prindërore. Në përfundim jep mënyrat e ushtrimit të përgjegjësisë prindërore (Fq. 397- 424) Në këtë leksion do të trajtohet ushtrimi i përgjegjësisë prindërore, ushtrimi vetëm nga një prind, nga të tretët si dhe përgjegjësia prindërore lidhur me përfaqësimin, administrimin dhe përdorimin e pasurisë së të miturit. Në përfundim jepet rastet e heqjes dorë nga përgjegjësia prindërore. (Fq. 425-461)
12 Birësimi Në këtë leksion do të trajtohet baza ligjore, kuptimi dhe qëllimi i institutit të birësimit, do të përcaktohet statusi i të birësuarit si dhe do të shpjegohet procedura e birësimit përfshirë procedurën administrative dhe gjyqësore. Po ashtu, do të analizohet birësimi ndërvendas. (Fq. 462-490)
13 Kujdestaria Kjo temë trajton kuptimin dhe karakterstikat e kujdestarisë. Po ashtu, përcaktohet procedura për caktimin e kujdestarit dhe mënyrat e ushtrimit të kujdestarisë. Krahas kësaj analizohen edhe detyrat dhe të drejtat e kujdestarit dhe e të miturit si dhe kujdestaria e posacme dhe kujdestaria mbi personat madhorë. (Fq. 491-520)
14 Dhuna në familje Ky leksion ndalet tek format e dhunës në familje, veprimet dhe mosveprimet që konsiderohen si dhunë në familje. Gjithashtu, trajton viktimat e dhunës dhe dhunuesit si dhe legjislacionin shqiptar dhe masat ndaj dhunës në marëdhëniet familjare. (Fq. 339-351) Urdhri i Mbrojtjes; Urdhri i Menjëhershëm i Mbrojtjes Ky leksion përcakton kuadrin ligjor për masat mbrojtëse ndaj dhunës në familje si Urdhri i Mbrojtjes dhe Urdhri i Menjëhershëm i Mbrojtjes. Po ashtu, përcakton efektet e këtyre masave mbrojtëse. (Fq. 344-351)
Prerequisite(s): NA
Textbook(s): 1. Arta Mandro, E Drejta Familjare Familja: Fëmijët, Martesa dhe Bashkëshortët (EMAL 2009) 2. Arta Mandro, Ceshtje te se Drejtes Familjare, (EMAL 2022) 3. Kodi i Familjes (Qendra e PublikimeveZyrtare 2012)
Additional Literature: 1. Legjislacioni për Birësimet i R.Sh.. (Qendra e PublikimeveZyrtare 2012) 2. Ligji nr. 9443, Datë 24.03.2005. Për Aderimin e R.Sh. në Konventën “Për Juridiksionin, Ligjin e zbatueshëm, njohjen,zbatimin dhe bashkëpunimin në lidhje me përgjegjësinë prindërore dhe masat për mbrojtjen e fëmijëve”. 3. Ligji nr.9359, datë 24.03.2005 “Për ratifikimin e “Konventës Europiane “Për marrëdhëniet me fëmijët”. 4. Ligji nr.9669, datë 18.12.2006 “Për masat ndaj dhunës në marrëdhëniet familjare”. 5. Ligji nr. 10071, datë 9.2.2009“Për ratifikimin e Konventës së Këshillit të Europës për mbrojtjen e fëmijëve nga shfrytëzimi dhe abuzimi seksual”. 6. Sonila Omari, E Drejta Familjare (Botimet Morava 2012)
Laboratory Work: NA
Computer Usage: YES
Others: No
COURSE LEARNING OUTCOMES
1 Pas përfundimit me sukses të këtij kursi, studentët do të jenë në gjendje të kuptojnë marrëdhënien juridike familjare
2 Pas përfundimit me sukses të këtij kursi, studentët do të jenë të informuar mbi konceptin e atësisë, amësisë, njohjen dhe kundërshtimin e tyre
3 Pas përfundimit me sukses të këtij kursi, studentët do të jenë të informuar lidhur me rëndësinë e detyrimit për ushqim
4 Pas përfundimit me sukses të këtij kursi, studentët do të jenë në gjendje të kuptojnë të drejtat e fëmijëve dhe kornizën ligjore që i mbron ata.
5 Pas përfundimit me sukses të këtij kursi, studentët do të kenë marrë konceptet kryesore të përgjegjësisë prindërore, ushtrimi vetëm nga një prind; ushtrimi i përgjegjësisë prindërore nga të tretët; përgjegjësia prindërore per perfaqesimin, administrimin dhe përdorimin e pasurisë së të miturit
6 Pas përfundimit me sukses të këtij kursi, studentët do të jenë të pajisur me njohuri mbi birësimin, kujdestarinë dhe masat që duhen marrë lidhur me dhunën në familje.
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution)
No Program Competencies Cont.
Integrated second cycle study program in Law Program
1 Fitimi dhe përdorimi i njohurive të avancuara në fushën e drejtësisë dhe jurisprudencës, mbështetur në tekstet mësimore, materialet dhe burimet e tjera shkencore. 5
2 Fitimi i njohurive rreth çështjeve dhe problematikave të fushës së drejtësisë, së bashku me analizën e aspekteve historike, shoqërore e politike. 5
3 Fitimi i njohurive rreth organizimit të shtetit. 5
4 Fitimi i njohurive rreth kapaciteteve të analizës lidhur me konceptet dhe ndarjet kryesore të degëve të së drejtës. 5
5 Përmirësimi i aftësive për të punuar së bashku me disiplinat kryesore të shkencave sociale dhe disiplinat e tjera të cilat janë të lidhura me drejtësinë. 5
6 Fitimi i njohurive rreth drejtësisë duke përthithur terminologjinë profesionale të fushës. 5
7 Përcaktimi i ngjarjeve dhe temave komplekse, nëpërmjet zhvillimit të diskutimeve dhe bërjes së sugjerimeve të reja në përputhje me hulumtimet e fushës. 5
8 Fitimi i aftësive në përdorimin e programeve kompjuterike dhe të teknologjisë së informacionit me qëllim arritjen e qasjes në dijen aktuale. 5
9 Përmirësimi i të menduarit kritik dhe aftësive në kryerjen e hulumtimit në mënyrë të pavarur. 5
10 Fitimi i njohurive për të folur në një gjuhë të huaj në një nivel të mjaftueshëm për të komunikuar me kolegët dhe për të kuptuar zhvillimet bashkëkohore në fushën e drejtësisë dhe të jurisprudencës. 5
11 Fitimi i aftësive për të respektuar vlerat shoqërore, shkencore dhe etike gjatë mbledhjes dhe interpretimit të të dhënave që kanë të bëjnë me zhvillimet shoqërore dhe atyre në drejtësi. 5
12 Ndërgjegjësimi në lidhje me rëndësinë e të drejtave të njeriut dhe mjedisit. 5
COURSE EVALUATION METHOD
Method Quantity Percentage
Midterm Exam(s)
1
40
Final Exam
1
60
Total Percent: 100%
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
Activities Quantity Duration(Hours) Total Workload(Hours)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 2 28
Mid-terms 1 21 21
Assignments 0
Final examination 1 28 28
Other 0
Total Work Load:
125
Total Work Load/25(h):
5
ECTS Credit of the Course:
5
CONCLUDING REMARKS BY THE COURSE LECTURER

Studenti është i detyruar të respektojë rregullat e etikës të përfshira në rregulloret e brendshme si Rregullorja e Disiplinës së Studentëve, Rregullat mbi Organizimin e Provimeve etj. Studenti mban përgjegjësi të plotë në cdo rast shkeljeje të rregullave lidhur me organizimin e provimeve, plagjiaturën, falsifikimin. Gjithashtu, mban përgjegjësi në rast të shkeljeve të të gjitha normave të tjera që rregullojnë marrëdhëniet mes studentëve me njëri-tjetrin dhe me personelin akademik dhe atë mbështetës