COURSE INFORMATION
Course Title: LEGAL CLINIC
Code Course Type Regular Semester Theory Practice Lab Credits ECTS
LAW 410 D 8 4 0 0 4 6
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) Dr. Heliona Bellani hmico@epoka.edu.al
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: Dr. Heliona Bellani hmico@epoka.edu.al , E enjte 10.30-12.30
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: Dr. Niuton Mulleti nmulleti@epoka.edu.al , Assoc.Prof.Dr. Bojana Hajdini bhajdini@epoka.edu.al
Language: Albanian
Compulsory/Elective: Compulsory
Study program: (the study for which this course is offered) Integrated second cycle study program in Law
Classroom and Meeting Time: E premte 9.40-13.30
Teaching Assistant(s) and Office Hours: NA
Code of Ethics: Code of Ethics of EPOKA University
Regulation of EPOKA University "On Student Discipline"
Attendance Requirement:
Course Description: Klinikë ligjore është ideuar për t’u dhënëve studentëve mundësi praktike profesionale me cështje dhe konflikte juridike që do të mund t’i punojnë, përfaqësojnë dhe diskutojnë me grupin e punës së klinikës në instituciont ligjore përkatëse. Në këtë lëndë do të marrin pjesë studentët me mesataren më të mirë. Klinika e mbështet veprimtarinë e saj në punën vullnetare të studentëve të Departamentit të Drejtësisë. Ndihma juridike ofrohet nga studentët e Klinikës nën kujdesin e pedagogut përgjegjës të lëndës “Klinikë ligjore” në fushën e të drejtës administrative, penale dhe civile. Klinika është një mekanizëm përmes të cilit synohet përsosja e mëtejshme e procesit të edukimit të studentëve të drejtësisë në semestrin e tetë përmes harmonizimit të dijeve teorike me praktikën e zbatimit të ligjit. Klinikë ligjore ka për qëllim të pajisë studentët me konceptet praktike dhe konkrete dhe aftësitë për zbatimin e njohurive teorike në mbështetje të mbrojtjes dhe përfaqësimit ligjor gjatë çdo fazë të procesit (administrativ, penal dhe civil). Klinika do të shërbejë jo vetëm si një sfond teorik dhe doktrinar mbi mënyrën e përfaqësimit, por edhe si një komponent praktik interaktive ndërmjet studentëve dhe institucioneve, nën kujdestarinë e pedagogëve.
Course Objectives: Qëllimi i lëndës është t’u ofrojë studentëve mundësinë të përfshihen në përgatitjen e opinioneve ligjore, përpilimin e dokumenteve dhe akteve juridike me një fokus të veçantë në mbrojtjen e të drejtave të pakicave kombëtare. Studentët do të kenë mundësinë të punojnë drejtpërdrejt me çështje dhe dosje që prekin të drejtat e pakicave, duke analizuar sfidat ligjore dhe institucionale me të cilat ato përballen. Lënda synon t’i pajisë studentet me aftësi praktike dhe profesionale për të ndjekur proceset e punës së juristit, duke përfshirë advokimin, këshillimin ligjor dhe hartimin e dokumenteve procedurialë mbi mbrojtjen e të drejtave tw njeriut në përgjithësi, duke u ndalur në mënyrë të vecantë te pakicat kombëtare. Studentët do të marrin pjesë në trajnime praktike dhe simulime për të identifikuar dhe propozuar zgjidhje të qëndrueshme për mbrojtjen e të drejtave të njeriut në favor të pakicave kombëtare dhe grupeve të tjera në nevojë që i drejtohen klinikës ligjore.
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
1 Pakicat kombëtare janë grupe etnike, kulturore, gjuhësore ose fetare që dallohen nga shumica e popullsisë së një shteti dhe që kanë një identitet të veçantë historik brenda atij territori. Këto grupe shpesh kanë gjuhën, traditat dhe kulturën e tyre, të cilat mund të jenë të ndryshme nga ato të shumicës së popullsisë në vendin ku jetojnë.
2 Diskriminimi i pakicave kombëtare është çdo trajtim i pabarabartë, përjashtues ose kufizues ndaj individëve ose grupeve që i përkasin një pakice kombëtare, bazuar në përkatësinë e tyre etnike, gjuhësore, kulturore apo fetare. Ky diskriminim mund të ndodhë në forma të hapura ose të fshehura dhe shpesh çon në përjashtim social, ekonomik dhe politik të këtyre grupeve.
3 Mbrojtja e Pakicave: Kuadri ligjor dhe masat institucionale për të siguruar të drejtat e pakicave.
4 Barazia Para Ligjit: Parimi që të gjithë qytetarët, përfshirë anëtarët e pakicave, gëzojnë të njëjtat të drejta dhe mbrojtje ligjore.
5 Edukimi për të Drejtat e Pakicave është një proces arsimor që synon të rrisë ndërgjegjësimin dhe të promovojë njohjen, mbrojtjen dhe respektimin e të drejtave të pakicave kombëtare, etnike, gjuhësore, fetare dhe kulturore. Ky lloj edukimi bazohet në parimet e barazisë, diversitetit dhe mosdiskriminimit dhe është një pjesë e rëndësishme e arsimit për të drejtat e njeriut.
6 Administrimi i drejtësisë është një proces i organizuar që siguron funksionimin e sistemit gjyqësor në përputhje me parimet e sundimit të ligjit, barazisë para ligjit dhe mbrojtjes së të drejtave të qytetarëve. Ai përfshin të gjitha institucionet, procedurat dhe mekanizmat që garantojnë zbatimin efektiv të ligjeve dhe vendimeve gjyqësore.
7 “Ndihmë juridike” është shërbimi juridik falas dhe shërbimet e tjera të parashikuara në këtë ligj, për personat që përmbushin kriteret e këtij ligji, të cilat garantohen dhe financohen nga shteti.
COURSE OUTLINE
Week Topics
1 Hyrje në Klinikën ligjore. Prezantimi i objektit të studimit, dhe koncepte të përgjithshme mbi lëndën.
2 Deklarata Universale për të Drejtat e Njeriut dhe përputhshmëria e saj me të drejtat e pakicave. Aktet e Kombeve të Bashkuara dhe mekanizmat që mbrojnë pakicat, përfshirë Raportet dhe rekomandimet nga Komiteti për Eliminimin e Diskriminimit Racor (CERD). Pakti Ndërkombëtar për të Drejtat Civile dhe Politike dhe mbrojtja e pakicave. Raste praktike
3 Konventa Evropiane e të Drejtave të Njeriut Sanksionimi dhe mbrojtja e të drejtave të njerit në nivel ndërkombëtar. Përkufizimi dhe koncepti i pakicave kombëtare. Dallimet midis pakicave etnike, fetare, gjuhësore dhe kulturore. Sfidat ligjore dhe politike që përballen pakicat kombëtare. Raste praktike
4 Ligji i BE-së për të drejtat e pakicave dhe implementimi i tij. Karta e të Drejtave të Njeriut të BE-së dhe aplikimi i saj për pakicat. Praktikat dhe jurisprudenca e Gjykatës Evropiane të të Drejtave të Njeriut për të drejtat e pakicave. Raste praktike
5 Kushtetuta e Shqipërisë dhe mbrojtja e pakicave kombëtare. Ligji shqiptar për mbrojtjen e të drejtat e pakicave dhe sfidat e implementimit të tij. Përvoja e pakicave kombëtare në Shqipëri (çështje etnike, gjuhësore, fetare). Analizimi i rasteve të praktikuara për mbrojtjen e të drejtat e pakicave kombëtare në Shqipëri.
6 Studime rastesh dhe diskutime për aplikimin e ligjit në raste të diskriminimit ndaj pakicave. Përgatitja dhe mbrojtja e çështjeve për pakicat në gjykata kombëtare dhe ndërkombëtare. Angazhimi në aktivitete dhe simulime, si përgatitja e dosjeve ligjore dhe mbrojtja në gjykata.
7 Roli i politikave publike në integrimin e pakicave në shoqëri dhe ruajtjen e të drejtave të tyre. Analiza e strategjive të integrimit të pakicave në Shqipëri dhe BE. Politikat e diversitetit dhe ndikimi i tyre në mbrojtjen e të drejtat e pakicave.
8 Mid term exam
9 Angazhim i studentëve pranë Kuvendit të Shqipërisë në lidhje me aspektet praktike të kësaj lënde, konkretisht duke ndjekur punën e komisioneve parlamentare, pranë Drejtorisë së Shërbimit të Komisioneve.
10 Angazhim i studentëve pranë institucionit të Avokatit të Popullit, konkretisht duke ndjekur praktika të ndryshme në lidhje me problematikat që dalin në kuadër të trajtimit të padrejtë të individëve dhe veçanërisht individëve që i përkasin pakicave kombëtare.
11 Angazhimi i studentëve pranë Drejtorisë së Ndihmës Juridike Falas, duke ndjekur praktika të ndryshme në lidhje me ofrimin e ndihmës juridike falas për të gjitha kategoritë e subjekteve përfituese të parashikuara në ligjin për ndihmën juridike falas, duke i dhënë përparësi grupeve vulnerabël.
12 Angazhimi i studentëve pranë Komisionerit për mbrojtjen ndaj Diskriminimit duke ndjekur praktika të ndryshme në lidhje me problematikat që dalin në kuadër të trajtimit të padrejtë të individëve dhe veçanërisht individëve që i përkasin pakicave kombëtare.
13 Angazhimi i studentëve pranë Komisionerit për mbrojtjen ndaj Diskriminimit duke ndjekur praktika të ndryshme në lidhje me problematikat që dalin në kuadër të trajtimit të padrejtë të individëve dhe veçanërisht individëve që i përkasin pakicave kombëtare.
14 Angazhimi i studentëve pranë Komitetit Shtetëror për pakicat kombëtare duke ndjekur praktika të ndryshme në lidhje me sigurimin e mbrojtjes dhe të promovimit të të drejtave dhe interesave të pakicave kombëtare.
Prerequisite(s): Nuk ka.
Textbook(s): Ringelheim, J. (2010). Minority Rights in a Time of Multiculturalism. The Evolving Scope of the Framework Convention on the Protection of National Minorities. Human Rights Law Review 10:1. doi:10.1093/hrlr/ngp038. OSI/LGI. (2004). Minority Protection and the Enlarged European Union: The Way Forward. Edited by Gabriel N. Toggenburg. ISBN: 963 9419 53 2. Printed in Hungary by Createch Ltd. Craig, E. (2010). The Framework Convention for the Protection of National Minorities and the Development of a ‘Generic’ Approach to the Protection of Minority Rights in Europe? International Journal on Minority and Group Rights 17 (2010) 307–325 © Koninklijke Brill NV, Leiden, 2010 DOI 10.1163/157181110X495917 brill.nl/ijgr. Blokker, P. (2008). Rights, Identities and Democracy in an Enlarged European Union. Perspectives on European Politics and Society Vol. 9, No. 3, 357–374. Routledge. Taylor & Francis Group. DOI: 10.1080/15705850802223465. Dinstein, Y., Tabory, M. (eds) (1992). The Protection of Minorities and Human Rights. Martinus Nijhoff Publishers Dordrecht/Boston/London. ISBN 0-7923-1437-9. United Nations. (1979). Study on the rights of persons belonging to ethnic, religious, and linguistic minorities (Francesco Capotorti, Special Rapporteur). United Nations. Buergenthal, T., Shelton, D., Stewart, D. (2009). International Human Rights in a Nutshell. International Human Rights in a Nutshell (4th ed., 2009). GW Law Faculty Publications & Other Works. UNICEF. (1994). Education Rights and Minorities. Edited by Minority Rights Group. ISBN 1 897693 40 0. Ligji nr. 8417 datë 21.10.1998. “Kushtetuta e Republikës së Shqipërisë”, i ndryshuar. Ligji Nr. 8454, datë 04.02.1999 “Për Avokatin e Popullit” i ndryshuar. Fletorja Zyrtare 1999, Nr. 5, i ndryshuar. Ligji nr. 96/2017, datë 13.10.2017, “Për mbrojtjen e pakicave kombëtare në Republikën e Shqipërisë”, botuar në Fletoren Zyrtare nr. 196. Ligji nr. 10221, datë 04.02.2010 “Për mbrojtjen nga diskriminimi”, botuar në Fletoren Zyrtare nr. 15, viti 2010. Ligji nr. 69/2012, datë 21.06.2012, “Për sistemin arsimor parauniversitar në Republikën e Shqipërisë”, i ndryshuar, botuar në Fletoren Zyrtare Nr. 87, viti 2012. Ligji nr. 18/2017, “Për të drejtat dhe mbrojtjen e fëmijës” botuar në Fletoren Zyrtare Nr. 43. Ligji Nr. 9000, datë 30.1.2003, “Për organizimin dhe funksionimin e Këshillit të Ministrave”. Ligji nr. 44/2015, “Kodi i Procedurave Administrative i Republikës së Shqipërisë” Deklarata Universale e të Drejtave të Njeriut; marrë nga http://www.un.org/en/universal-declaration-human-rights/; Konventa për Mbrojtjen e Lirive dhe të Drejtave Themelore të Njeriut (Konventa Europiane për Mbrojtjen e të Drejtave të Njeriut, e ndryshuar) (ECHR), ratifikuar me ligjin 8137, datë 31.07.1996; Pakti Ndërkombëtar i të Drejtave Civile dhe Politike (miratuar më 16 Dhjetor 1966, hyrë në fuqi më 23 Mars 1976) 999 UNTS 171 (ICCPR). Aderimi i Shqipërisë në Paktin Ndërkombëtar për të Drejtat Civile dhe Politike është miratuar me ligjin. Nr. 7510, datë 08.08.1991. Pakti Ndërkombëtar për të Drejtat Ekonomike, Shoqërore dhe Kulturore miratuar me ligjin. Nr. 7511, datë 08.08.1991. Shqipëria ka aderuar më 04 Tetor 1991. Konventa Kuadër e Këshillit të Evropës për Mbrojtjen e Pakicave Kombëtare, ratifikuar me ligjin nr. 8496, datë 3.6.1999 dhe ka hyrë në fuqi me 01.01 2000. Konventa Ndërkombëtare për Eliminimin e të Gjitha Formave të Diskriminimit Racial (ICERD), aderimi është miratuar me ligjin. Nr. 7768, date 09.11.1993. Shqipëria ka aderuar më 11 Maj 1994. Konventa “Kundër diskriminimit në arsim” është miratuar nga Konferenca e Përgjithshme e UNESCO më 14 Dhjetor 1960 dhe ka hyrë në fuqi në 22 Maj 1962. Ratifikuar nga Shqipëria më 21.11.1963 dhe ka hyrë në fuqi më 01.03.1964. Këshilli i Evropës. (1992). Karta Evropiane për Gjuhët Rajonale ose të Minoriteteve. UN. (2010). Minority Rights: International Standards and Guidance for Implementation. United Nations. (1992). Declaration on the Rights of Persons Belonging to National or Ethnic, Religious and Linguistic Minorities. Adopted 18 December 1992, by General Assembly resolution 47/135. https://www.ohchr.org/en/instruments-mechanisms/instruments/declaration-rights-persons-belonging-national-or-ethnic
Additional Literature: 1- Council of Europe (2023). Comments of the Government of Albania on the Fifth Opinion of the Advisory Committee on the Implementation of the Framework Convention for the Protection of National Minorities by Albania 2- Council of Europe (2021). Fifth Report submitted by Albania Pursuant to Article 25, paragraph 2 of the Framework Convention for the Protection of National Minorities – received on 5 May 2021 3- KMD. (2013). Mbrojtja e Pakicave në Shqipëri sipas Ligjit për Mbrojtjen nga Diskriminimi. 4- Council of Europe. (2023). Resolution CM/ResCMN(2023)13 on the implementation of the Framework Convention for the Protection of National Minorities by Albania. 5- Djordjević, J., Zajmi, Z. (2019). Commentary: The Law on Protection of National Minorities in the Republic of Albania. Journal on Ethnopolitics and Minority Issues in Europe Vol 18, No 1, 2019, 53-69.
Laboratory Work:
Computer Usage: Po
Others: No
COURSE LEARNING OUTCOMES
1 Të përshkruajë konceptet themelore të praktikës ligjore dhe rolit të klinikave të ligjit në sistemin e drejtësisë
2 Të identifikojë burimet kryesore ligjore dhe rregulloret që lidhen me mbrojtjen e të drejtave të qytetarëve.
3 Të analizojë rolin e ligjit në zgjidhjen e konflikteve sociale dhe mbrojtjen e grupeve të cenueshme
4 Të zbatojë dispozitat ligjore në raste praktike përmes analizës së çështjeve reale ose simulimeve gjyqësore.
5 Të hartojë dokumente ligjore si kontrata, ankesa ose vendime ligjore bazuar në praktikat më të mira profesionale.
6 Të shqyrtojë dhe interpretojë legjislacionin për të mbrojtur të drejtat e individëve dhe grupeve në nevojë.
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution)
No Program Competencies Cont.
Integrated second cycle study program in Law Program
1 Fitimi dhe përdorimi i njohurive të avancuara në fushën e drejtësisë dhe jurisprudencës, mbështetur në tekstet mësimore, materialet dhe burimet e tjera shkencore. 5
2 Fitimi i njohurive rreth çështjeve dhe problematikave të fushës së drejtësisë, së bashku me analizën e aspekteve historike, shoqërore e politike. 5
3 Fitimi i njohurive rreth organizimit të shtetit. 5
4 Fitimi i njohurive rreth kapaciteteve të analizës lidhur me konceptet dhe ndarjet kryesore të degëve të së drejtës. 5
5 Përmirësimi i aftësive për të punuar së bashku me disiplinat kryesore të shkencave sociale dhe disiplinat e tjera të cilat janë të lidhura me drejtësinë. 5
6 Fitimi i njohurive rreth drejtësisë duke përthithur terminologjinë profesionale të fushës. 5
7 Përcaktimi i ngjarjeve dhe temave komplekse, nëpërmjet zhvillimit të diskutimeve dhe bërjes së sugjerimeve të reja në përputhje me hulumtimet e fushës. 5
8 Fitimi i aftësive në përdorimin e programeve kompjuterike dhe të teknologjisë së informacionit me qëllim arritjen e qasjes në dijen aktuale. 5
9 Përmirësimi i të menduarit kritik dhe aftësive në kryerjen e hulumtimit në mënyrë të pavarur. 5
10 Fitimi i njohurive për të folur në një gjuhë të huaj në një nivel të mjaftueshëm për të komunikuar me kolegët dhe për të kuptuar zhvillimet bashkëkohore në fushën e drejtësisë dhe të jurisprudencës. 4
11 Fitimi i aftësive për të respektuar vlerat shoqërore, shkencore dhe etike gjatë mbledhjes dhe interpretimit të të dhënave që kanë të bëjnë me zhvillimet shoqërore dhe atyre në drejtësi. 5
12 Ndërgjegjësimi në lidhje me rëndësinë e të drejtave të njeriut dhe mjedisit.
COURSE EVALUATION METHOD
Method Quantity Percentage
Midterm Exam(s)
1
40
Project
1
60
Total Percent: 100%
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
Activities Quantity Duration(Hours) Total Workload(Hours)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 4 64
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 14 4 56
Mid-terms 1 12 12
Assignments 0
Final examination 1 18 18
Other 0
Total Work Load:
150
Total Work Load/25(h):
6
ECTS Credit of the Course:
6
CONCLUDING REMARKS BY THE COURSE LECTURER

Lenda Klinika e ligjit eshte zhvilluar si gershetim i aspekteve teorike me ato praktike ku u finalizua me nje projekt te punuar nga studentet ne lidhje me rolin e ndihmes juridike falas dhe Komisionerit per mbrojtjen nga diskriminimi. Pergjate lendes, u ve re qe studentet u treguan shume aktive dhe te zellshem per te kuptuar aspektet praktike me qellim per te analizuar me mire te drejtat dhe zbatimin e tyre.