EPOKA UNIVERSITY
FACULTY OF LAW AND SOCIAL SCIENCES
DEPARTMENT OF LAW
COURSE SYLLABUS
2023-2024 ACADEMIC YEAR
COURSE INFORMATIONCourse Title: THESIS |
Code | Course Type | Regular Semester | Theory | Practice | Lab | Credits | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LAW 504 | E | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 12 |
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) | NA |
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: | Dr. Gentjan Skara gskara@epoka.edu.al , 11-12 |
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: | NA |
Teaching Assistant(s) and Office Hours: | NA |
Language: | English |
Compulsory/Elective: | Compulsory |
Study program: (the study for which this course is offered) | Integrated second cycle study program in Law |
Classroom and Meeting Time: | D102 |
Code of Ethics: |
Code of Ethics of EPOKA University Regulation of EPOKA University "On Student Discipline" |
Attendance Requirement: | |
Course Description: | Teza është një studim origjinal i cili duhet të kryhet në bazë të studimit të pavarur kërkimor, pas përfundimit të lëndëve teorike dhe praktike. Studimi i tezës është i lidhur me një fushë që është përcaktuar më parë, dhe kjo është e drejtuar nga një këshilltar akademik. Një bashkë-këshilltar mund të caktohet nëse është e nevojshme. Këshillimi konsiston nga vendosja e temës së tezës, nëse ajo mund të bazohet në një teori apo jo, informacion në lidhje me qasjen e njohuritë e duhura në lidhje me këtë temë, si për të arritur të dhënave të shëndetshme dhe të pranueshme nga ku, vendosja e hipotezës, zgjedhjen e metodave të përshtatshme nga ku do të përftohen edhe rezultatet, sugjerimet dhe zgjidhje drejtuar studimeve të mëtejshme. Të gjitha këto aktivitete kryhen në vijim përgjithësisht të pranuar rregullat akademike etike. |
Course Objectives: | The purpose of the thesis is to equip students with the knowledge and skills on how to carry out an independent, scientific and objective study in a field related to legal studies. In addition, the thesis represents a scientific, objective and ethical study offering a suggested solution to a specific problem. |
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
|
1 | abstract |
2 | research question |
3 | literature review |
COURSE OUTLINE
|
Week | Topics |
1 | First meeting with the thesis supervisor. Discussions regarding the thesis topic. |
2 | Thesis abstract to be submitted by the end of the second week. |
3 | Independent Study: Searching databases related to relevant studies. |
4 | Independent Study: Searching databases related to relevant studies. |
5 | Meeting with the supervisor. Keeping detailed notes on at least five scientific articles. |
6 | Independent study: A section describing the study methodology. |
7 | Independent study: preparing the draft-bibliography. |
8 | Independent study: Attempt to solve the problem within the studies for the thesis. |
9 | Meeting with the supervisor: Review of the literature section |
10 | Independent study: Attempt to solve the problem within the studies for the thesis. |
11 | Independent study: Attempt to solve the problem within the studies for the thesis. |
12 | Meeting with the supervisor. Discussions on the final draft. |
13 | Finalization of the text of the thesis. |
14 | Presentation and defense of the final work |
Prerequisite(s): | |
Textbook(s): | Carol M. Bast and Margie A. Hawkins, "Foundations of Legal Research and Writing" (Cengage Learning, 5th edition June 22, 2012) |
Additional Literature: | |
Laboratory Work: | |
Computer Usage: | |
Others: | No |
COURSE LEARNING OUTCOMES
|
1 | At the end of the course, the student will be able to conceive, organize and develop a scientific work by applying the principles and rules of academic writing. |
2 | Students will acquire skills related to solving scientific problems by applying appropriate scientific methods within a limited period of time. |
3 | Students will be able to carry out individual and group academic research, as well as gain the necessary skills for the appropriate design of seminars and master's thesis. |
4 | At the end of the course, students will get familiar with the literature, theories, concepts and methods relevant to their research topic. |
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution) |
No | Program Competencies | Cont. |
Integrated second cycle study program in Law Program | ||
1 | Fitimi dhe përdorimi i njohurive të avancuara në fushën e drejtësisë dhe jurisprudencës, mbështetur në tekstet mësimore, materialet dhe burimet e tjera shkencore. | |
2 | Fitimi i njohurive rreth çështjeve dhe problematikave të fushës së drejtësisë, së bashku me analizën e aspekteve historike, shoqërore e politike. | |
3 | Fitimi i njohurive rreth organizimit të shtetit. | |
4 | Fitimi i njohurive rreth kapaciteteve të analizës lidhur me konceptet dhe ndarjet kryesore të degëve të së drejtës. | |
5 | Përmirësimi i aftësive për të punuar së bashku me disiplinat kryesore të shkencave sociale dhe disiplinat e tjera të cilat janë të lidhura me drejtësinë. | |
6 | Fitimi i njohurive rreth drejtësisë duke përthithur terminologjinë profesionale të fushës. | |
7 | Përcaktimi i ngjarjeve dhe temave komplekse, nëpërmjet zhvillimit të diskutimeve dhe bërjes së sugjerimeve të reja në përputhje me hulumtimet e fushës. | |
8 | Fitimi i aftësive në përdorimin e programeve kompjuterike dhe të teknologjisë së informacionit me qëllim arritjen e qasjes në dijen aktuale. | |
9 | Përmirësimi i të menduarit kritik dhe aftësive në kryerjen e hulumtimit në mënyrë të pavarur. | |
10 | Fitimi i njohurive për të folur në një gjuhë të huaj në një nivel të mjaftueshëm për të komunikuar me kolegët dhe për të kuptuar zhvillimet bashkëkohore në fushën e drejtësisë dhe të jurisprudencës. | |
11 | Fitimi i aftësive për të respektuar vlerat shoqërore, shkencore dhe etike gjatë mbledhjes dhe interpretimit të të dhënave që kanë të bëjnë me zhvillimet shoqërore dhe atyre në drejtësi. | |
12 | Ndërgjegjësimi në lidhje me rëndësinë e të drejtave të njeriut dhe mjedisit. |
COURSE EVALUATION METHOD
|
Method | Quantity | Percentage |
Final Exam |
1
|
100
|
Total Percent: | 100% |
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
|
Activities | Quantity | Duration(Hours) | Total Workload(Hours) |
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 18.75 | 300 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 0 | ||
Mid-terms | 0 | ||
Assignments | 0 | ||
Final examination | 0 | ||
Other | 0 | ||
Total Work Load:
|
300 | ||
Total Work Load/25(h):
|
12 | ||
ECTS Credit of the Course:
|
12 |
CONCLUDING REMARKS BY THE COURSE LECTURER
|
nothing to add |