EPOKA UNIVERSITY
FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
DEPARTMENT OF BANKING AND FINANCE
COURSE SYLLABUS
COURSE INFORMATIONCourse Title: ANGLISHT BIZNESI |
Code | Course Type | Regular Semester | Theory | Practice | Lab | Credits | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BUSAL 108 | D | 2 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) | NA |
Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: | Erjon Saliasi , N/A |
Second Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: | NA |
Teaching Assistant(s) and Office Hours: | NA |
Language: | English |
Compulsory/Elective: | Compulsory |
Classroom and Meeting Time: | Wednesdays, Fridays |
Course Description: | Business English: The central basis of the course is to consolidate students' academic approach to thinking, reading, speaking and writing and language usage. In addition, the course also aims to develop the students' abilities to synthesize and evaluate information and conduct basic, independent research. |
Course Objectives: | Students in Business English (BUS 108) will be able to create business documents, including letters, emails, CV's and reports, will be able to correctly use a range of business terms in English, and will have practice in engaging in conversations in business English. |
COURSE OUTLINE
|
Week | Topics |
1 | Introduction |
2 | Unit 1: You and your job |
3 | Unit 2: Products and services |
4 | Unit 3: Location |
5 | Unit 4: Help and advice |
6 | Unit 5: Decisions |
7 | Unit 6: Socializing |
8 | Midterm exam |
9 | Unit 7: Workplaces |
10 | Unit 8: Colleagues |
11 | Unit 9: Competition |
12 | Unit 10: Travel |
13 | Unit 11: Lifestyle |
14 | Unit 12: Teamwork |
Prerequisite(s): | N/A |
Textbook: | Grant D. , Hughes J., McLarty R. (2006), Business Focus Elementary. Oxford University Press |
Other References: | N/A |
Laboratory Work: | N/A |
Computer Usage: | For research, writing, and presentations |
Others: | No |
COURSE LEARNING OUTCOMES
|
1 | Students will develop business vocabulary in English |
2 | Students will be able to craft a CV and cover letter and conduct and interview for a job in English |
3 | Students will be able to critically read and discuss literature in business and economics |
4 | Students will be able to competently interact using spoken business English |
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution) |
No | Program Competencies | Cont. |
Bachelor in Banking and Finance (Albanian) Program | ||
1 | Studentet do të mund të fitojnë aftësi për të kuptuar, analizuar, dhe zgjidhur problem dhe studime rasti ne lidhje me tregjet dhe institucionet financiare. | 4 |
2 | Ata do të specializohen në parimet e tregjeve financiare. | 4 |
3 | Ata do të marrin njohuri përsa i përket llojeve dhe shërbimeve në institucionet financiare. | 4 |
4 | Ata do të mësojnë parimet dhe teoritë e tregjeve financiare ndërkombëtare. | 4 |
5 | Ata do të përvetësojnë aplikimet dhe veprimet që kryhen në tregjet e këmbimit valuator. | 3 |
6 | Ata do të marrin njohuri për të gjithë llojet dhe përdorimet e derivateve financiare. | 3 |
7 | Ata kanë aftësitë e nevojshme që kërkohen ne sektorin privat dhe atë shtetëror . | 4 |
8 | Ata kanë për qëllim të bëhen specialist në një nga fushat e departamentit që ata zgjedhin nga lista e ekonomisë së përgjithshme, ekonomisë financiare, financës publike, financës së korporatës, menaxhimit financiar, financa ndërkombëtare, tregjet dhe institucionet financiare, sistemi bankar dhe banka qëndrore, financa ndërkombëtare dhe sistemi bankar, paraja dhe sistemi bankar, tregjet ndërkombëtare dhe sistemi bankar. | 3 |
9 | Studentët do të kenë mundësi të përvetësojnë teoritë e menaxhimit të riskut në mënyrë që të zgjidhin problemet në lidhje me rezikun financiar. | 3 |
10 | Ata do të mësojnë parimet e kompanive të sigurimeve që operojne në tregjet ndërkombëtare dhe ato vëndase. | 3 |
COURSE EVALUATION METHOD
|
Method | Quantity | Percentage |
Midterm Exam(s) |
1
|
20
|
Presentation |
1
|
20
|
Final Exam |
1
|
40
|
Attendance |
10
|
|
Other |
1
|
10
|
Total Percent: | 100% |
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
|
Activities | Quantity | Duration(Hours) | Total Workload(Hours) |
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 4 | 64 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Assignments | 2 | 7 | 14 |
Final examination | 1 | 6 | 6 |
Other | 2 | 2 | 4 |
Total Work Load:
|
125 | ||
Total Work Load/25(h):
|
5 | ||
ECTS Credit of the Course:
|
5 |