EPOKA UNIVERSITY
FACULTY OF LAW AND SOCIAL SCIENCES
DEPARTMENT OF POLITICAL SCIENCE AND INTERNATIONAL RELATIONS
COURSE SYLLABUS
2021-2022 ACADEMIC YEAR
COURSE INFORMATIONCourse Title: ZHVILLIMI I AFTËSIVE NË SHKRIM DHE LEXIM NË ANGLISHT |
Code | Course Type | Regular Semester | Theory | Practice | Lab | Credits | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENGAL 109 | A | 1 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Academic staff member responsible for the design of the course syllabus (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) | NA |
Main Course Lecturer (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: | M.Sc. Erjon Saliasi ersaliasi@epoka.edu.al |
Second Course Lecturer(s) (name, surname, academic title/scientific degree, email address and signature) and Office Hours: | NA |
Teaching Assistant(s) and Office Hours: | NA |
Language: | English |
Compulsory/Elective: | Compulsory |
Study program: (the study for which this course is offered) | Bachelor in Banking and Finance (Albanian) |
Classroom and Meeting Time: | Mondays: B/010 8:45-9:30 & 9:45-10:30, Thursdays: B/010, 8:45-9:30 & 9:45-10:30 |
Code of Ethics: |
Code of Ethics of EPOKA University Regulation of EPOKA University "On Student Discipline" |
Attendance Requirement: | Compulsory |
Course Description: | Zhvillimi i Aftësive në Shkrim dhe Lexim në Anglisht: Studentët do të zhvillojnë aftësi dhe st rategji të të lexuarit, do të përftojnë konfidencë në të shkruar qartë, fjali informuese dhe paragrafë, si dhe do të kenë mundësi të përfshihen në diskutime në klasë, në shkrime akademike dhe prezantime gojore. |
Course Objectives: | To equip students with the analytical/critical reading and writing skills needed to carry out academic endowments at Epoka University as well as in any other professional or academic English speaking environment . - to Acquire an awareness of and ability to use effectively the discourse patterns of academic English - to improve the reading and learning styles of students enabling them to think, read, reflect , analyse and write more effectively and coherently - To have the opportunity to develop writing process through generating ideas, drafting, peer evaluation and team work assessment - to sharpen reading, writing and public speaking skills through defending the written work convincingly through argument in verbal manner. |
BASIC CONCEPTS OF THE COURSE
|
1 |
COURSE OUTLINE
|
Week | Topics |
1 | Introduction; My first essay, Process writing |
2 | Pre-writing: Getting ready to write, Sources |
3 | Grammar: Tenses, Conditionals |
4 | The structure of a paragraph, The development of a paragraph |
5 | Grammar, Reported speech, Relative clauses, Conjunctions |
6 | Descriptive and process paragraphs, Grammar |
7 | Opinion paragraphs, Grammar |
8 | Midterm exam |
9 | Comparison / Contrast paragraphs, Grammar |
10 | Problem / Solution paragraphs, Grammar |
11 | The structure of an essay, Outlining an essay, Introduction and conclusions, Grammar |
12 | Unity and coherence, Grammar |
13 | Present essays |
14 | Present essays; review for final exam |
Prerequisite(s): | Students enrolling to ENG 109 , Development of Reading and Writing Skills in English course should have taken advanced score B2 and/or C1 level at Aptis entry test held at the premises of Epoka University prior to course registration and students' enrollment. |
Textbook(s): | Dorothy E. Zemach, Lisa A. Rumisek (2005). Academic writing from paragraph to essay. Macmillan. |
Additional Literature: | |
Laboratory Work: | |
Computer Usage: | For research, writing, and presentations |
Others: | No |
COURSE LEARNING OUTCOMES
|
1 | Students will develop academic vocabulary in English |
2 | Students will be able to academically inform, describe, express their opinion, offer a solution to an issue in spoken and written English, while maintaining unity and coherence |
3 | Students will be able to critically read and discuss essays |
4 | Students will be able to interact using academic English |
COURSE CONTRIBUTION TO... PROGRAM COMPETENCIES
(Blank : no contribution, 1: least contribution ... 5: highest contribution) |
No | Program Competencies | Cont. |
Bachelor in Banking and Finance (Albanian) Program | ||
1 | Studentët fitojnë aftësinë e të parit të problemeve te përditshme nga një perspektivë më e gjerë dhe të ndërgjegjësuar mbi rëndësinë e etikës profesionale dhe integritetit në vendin e punës | 5 |
2 | Studentet zhvillojne njohuritë e tyre në fushën e bankë financës duke perfshirë, konceptet, teoritë dhe pjesën analitike. | 1 |
3 | Studentet arrijne te kuptojnë bazat e financës së korporatave, rëndësinë e menaxhimit financiar në një sipërmarrje, si dhe te zgjerojnë më tej njohuritë në këtë fushë. | 1 |
4 | Studentet jane te afte te aplikojne modelet e vleresimit te aseteve të ndryshme financiare, te masin riskun dhe normën e kthimit dhe të përshkruajnë raportin mes tyre. | 1 |
5 | Studentët marrin njohuri mbi bazën ligjore dhe funksionimin e sistemit bankar dhe bankës qëndrore si dhe sistemin bankar ndërkombëtar. | 1 |
6 | Studentet janë të aftë të kuptojnë dhe të vënë në përdorim teoritë themelore ekonomike dhe mjetet për të zgjidhur problemet ekonomike qe hasen ne industrinë e shërbimeve financiare dhe bankare. | 2 |
7 | Studentet kanë aftësinë të pwrdorin të dhënat financiare, ekonomike dhe ato kontabël si dhe informacione të tjera për të zgjidhur probleme të ndryshme të biznesit me antë të modeleve statistikore dhe matematikore. | 1 |
8 | Studentët zhvillojnë aftësitë në fushën e IT dhe ato numerike, si dhe njohuritë mbi databazat të cilat mund ti përdorin në industrinë e shërbimeve financiare për të adresuar zhvillimet rrënjësorë që ka sjellë teknologjia financiare. | 2 |
9 | Studentët zhvillojnë aftësinë e të menduarit kritik, analizës, interpretimit, zgjidhjes së problemeve dhe nxjerrjes së konkluzioneve, si dhe komunikimit në mënyrë efektive në nivel individual apo në skuadër. | 5 |
10 | Studentet kanë mundësinë e zotërimit të kompetencave apo aftësive për zhvillimin profesional në industrinë e shërbimeve financiare apo për të ndjekur studimet e mëtejshme brënda kësaj disipline. | 2 |
COURSE EVALUATION METHOD
|
Method | Quantity | Percentage |
Midterm Exam(s) |
1
|
30
|
Project |
1
|
20
|
Final Exam |
1
|
40
|
Attendance |
10
|
|
Total Percent: | 100% |
ECTS (ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD)
|
Activities | Quantity | Duration(Hours) | Total Workload(Hours) |
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 4 | 64 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Assignments | 2 | 7 | 14 |
Final examination | 1 | 6 | 6 |
Other | 2 | 2 | 4 |
Total Work Load:
|
125 | ||
Total Work Load/25(h):
|
5 | ||
ECTS Credit of the Course:
|
5 |
CONCLUDING REMARKS BY THE COURSE LECTURER
|
|